2007. február 23., péntek

Munka

A hétre elég érdekes feladatot kaptam, a Business Objects beépített adatáttöltő progijával kellett Hollandiából átpakolni az adatokat, meg egy kicsit átvariálni, meg számolgatni belőle szummákat hogy a későbbiekben ezzel ne menjen az idő, ha meg kell jeleníteni reportokon.
Ezzel a körmondattal kb le is írtam hogy miből áll a munkám, egyben mi a lényege az OLAP-nak.
Gondolom ez így nem túl izgalmas, de nekem úgy már igen hogy ezt egy számomra teljesen új eszközzel csináltam. Ráadásul a létrehozandó adatbázist is én találhattam ki.
Jorge elég jó főnök abból a szempontból hogy nem akarja kitalálni helyettem/nekem hogy mit hogy csináljak ráadásul nem is nyaggat minden nap hogy mi a helyzet. Múlt pénteken kiadta a munkát és egész héten talán egyszer érdeklődütt hogy haladok. Végül csak most pénteken magyaráztam el neki hogy mit hogy csináltam meg.

Érdekes adatok: 3 táblát joinoltam: 875.000 sor, 110.000 sor, 600.000 sor --> ebből fejszámolással csinált 453 millió sort, gondolom ennyit hasonlított össze és a végén 73.011 sor lett az azonos és nekem megfelelő, mindezt 100 perc alatt. A másik még fut...490 millió sornál tart... sormilliomos lettem! :)

Jorge hétfőn volt annyi idős mint "néhány híres személyiség a történelemben". Lehet hogy krisztusi korba lépett? Kb annyi idős. Lényeg az hogy megvendégelte a társaságot a konyhában, ahogy András is tette nemrég a születésnapján.

Szobakereséssel nem sokra mentem a héten, beszéltük is egyszer ebédnél hogy nagyon nehéz szobát vagy lakást találni. Ott kezdődik hogy a hirdetések kb 50%-ban eleve csak lányokat keresnek. Ha ezt a szűrüt kikerülted, akkor megszabják hogy hány éves legyél, természetesen ne partizzál, volt ahol kizárték a franciákat, németeket, észak amerikaiakat. Naponta elküldök 4-5 érdeklődő levelet, ebből az egész héten kaptam kb 4-5 választ. Az volt a legjobb mikor az egyik megírta hogy az a szoba egyedül nekem túl drága! Viszonylag nagy szoba volt 2 személyre meghirdetve 430 euróért... Próbáltam magyarázni neki hogy néhanapján szeretnék látogatókat fogadni, és esetleg Amanda is csatlakozik később, meg hogy hagy én döntsem el hogy nekem mi drága meg mi nem! Erre már nem válaszolt.
Egy másik szobát már szerencsére megnézhettem nem messze az irodától, 380 euróért havonta. A hirdetéshez nem volt kép, utólag meg is értem, olyan lerobbant kupleráj volt hogy csak na.

Most meg konferenciabeszélgetek skypon (bekapcsolódási sorrendben) Domóval, Baanszkival, Filetóth Petivel.

1 megjegyzés:

Blogger cassiopeia írta...

Ha sikerült kitalálnod,h a sormilliókat hogyan lehet átkonvertálni euróba, akkor felezünk, mert enyém volt az ötlet. Oké? :D

2007. március 4. 0:38  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal