2007. március 9., péntek

Munkakeresés 2

Magyusz: "Ha nem a pénzért, hát miért másért éri meg tartósan távol dolgozni a szülőföldedtől, a megszokott, bevált életteredtől?"

Jó kérdés! Egyrészt nem biztos hogy mindenkinél adott a "bevált élettér", vagy munkahely. A Satyam enyhén szólva nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Szerencsére azért akadtak pozitívumai is, de nekem hosszabb távon nem nyújtott opportunitykat. Egy sportújságírónak vagy professzionális pókerosnak viszont kiváló irodát biztosítanak! Én egyik se vagyok, motogp téren pedig pár hónap alatt elértem a képességeim maximumát, ezért nem volt értelme tovább maradni.

egy átlagos napSzétnéztem a magyar munkaerő piacon is, de kevés tapasztalattal kevés fizut ajánlanak, meglepő módon. :) Esetleg ezt még be is vállaltam volna, ha valami jó fejlődési lehetőség van, bár pont ezt szívtam meg a Satyamnál... de még fejlődési lehetőséget se sokat találtam ami nem szorosan vett kódolás.

Tehát ha nem vagy olyan helyzetben hogy jó munkahelyed legyen, szerintem érdemes lehet legalább nyelvet tanulni amíg szerzel 4-5 év tapasztalatot, amivel már jobbak a kilátások. Persze aki már jól tud nyelveket (mint te), vagy nem is akar megtanulni annak ez nem téma.

Ha már külföld akkor érdmes jó helyre menni. Ha feltérképezzük a Földet, és elkezdjük leszűrni a lehetséges célpontokat akkor szerintem elég gyorsan eljutunk az irodámhoz. :)
1. angol nyelvterület: USA, Kanada (Lacger javasolta), Ausztrália, Új-Zéland, UK, egyéb szimpatikus ország angol munkahellyel
2. lehessen is ott dolgozni: USA kiesik, előtérbe kerül az EU
3. ne legyen túl távol Magyarországtól: az EU ennek is megfelel, a többiek kevésbé
4. jobbak legyenek a keresetek: keleti blokk kiesik
5. ne legyen unszimpatikus: Németország, Franciaország kiesik

Kb ezzel leszűkült a kör a UK-ra, a skandináv országokra (amiről Timó és Patyi jókat mondott) a mediterrán országokra, Ausztriára és Svájcra

Először a UK-ban kezdtem puhatolózni, de egy idő után rátértem a mediterrán országokra: Olaszország se volt túl szimpatikus, ezért Spanyolországot vettem elsőnek: ha már homár akkor legyen tengerparti, Madrid itt esett ki, és már meg is volt a célpont!

Barcelonáról már a sales-esünk is így nyilatkozott egy itt töltött meeting után: "If you ever have the chance to work in Barcelona, take it. It's beautiful!"

Röviden Barcelona, illetve a Transcom nyújtotta pozitívumok:
- angol nyelvtanulás
- jó környezet, tengerpart
- jó munka, tanulási/fejlődési lehetőség
- spanyol nyelvtanulás
- jobb fizetés mint otthon

Hátrányai is vannak, de ezt mindenki sejti. Yeti 2 hét alatt is megérezte Párizsban...

Címkék:

3 megjegyzés:

Anonymous Névtelen írta...

Szia!

Juli itt van Siófokon,most mutattam meg neki a postjaidat.Tetszett neki,jól elröhögcséltünk rajta.
Julinak jó volt az első síelés,a hüttében evett gőzgombócot,finom volt,és azt mondja megpróbálja megtanulni.
Reméljük jó az új lakás és minden rendben a költözéssel is!
Puszilunk és majd jelentkezz!!

2007. március 10. 19:20  
Blogger Marci írta...

Sziasztok!

Próbáltam jelentkezni de nem vagytok skype-on! Jellentkezzetek ti!! :)

Gondolom nektek nem kell mondani, de ma El Classico van! :)

Hajrá Barca!

2007. március 10. 19:58  
Anonymous Névtelen írta...

Azt azért én bevalom, hogy azt hogy El Classico mi azt nem tudtam.
Én este permeteztem, utána pedig a mecset néztem, a többiek dumáltak így nem kapcsolodtunk a skype-ra. Most majd fél óránként megnézük, hogy Te kapcsólatban vagy-e. Papa

2007. március 11. 10:41  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal